Zdalny serwis – kto skorzysta i kiedy

zdalna naprawaEpidemia, która panuje obecnie w Polsce, sparaliżowała wiele aspektów naszego życia. Niestety, ale w ostatnim czasie staliśmy się niejako niewolnikami i ciężko nam załatwić nawet najprostsze sprawy. Stąd też powstała nowa, nie nowa, ale bardzo innowacyjna usługa, jaką jest zdalny serwis komputerowy.

Jedną z firm, które wprowadziły to unowocześnienie jest oczywiście serwis komputerowy Warszawa Bielany

Oczywiście naprawa komputera zdalnie, ma swoje ograniczenia, najczęściej odbywa się wyłącznie przy użyciu telefonu, zdalnego pulpitu oraz połączenia internetowego, zatem powstają w tym zakresie pewne ograniczenia, które wpływają w mniejszym lub większym stopniu na możliwości serwisanta.

Czym dokładnie jest zdalny serwis

Zdalny serwis komputerowy, lub też profesjonalnie mówiąc, zdalny support, polega na ciągłym monitorowaniu pracy urządzeń, a następnie reagowaniu właściwym do danej sytuacji. Reakcja ta polega na odpowiedniej konfiguracji oprogramowania, specjalistycznej diagnostyce, lub też reakcji serwisowej. Co istotne, zdalny serwis pozwala na szybką reakcję w każdych warunkach, przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Na zdalny serwis, najczęściej decydują się firmy, w których istotne jest prawidłowe działanie komputera i całego systemu komputerowego. Wówczas, mogą być one pewne, iż reakcja serwisowa będzie na tyle szybka, że np. uchroni ich przed ewentualną utratą danych, uszkodzeniem wrażliwego sprzętu lub też ewentualnym postojem, co jest wręcz często tragiczne w skutkach.

Co można naprawić zdalnie

Wielu osobom wydaje się, że zdalny serwis poradzi sobie doskonale z każdym problemem. Jest to oczywiście nieprawda, trudno jest znaleźć idealne rozwiązanie do danego problemu, jednak poprzez pomoc zdalną, znacznie łatwiej można pewne problemy z komputerem, oprogramowaniem czy też siecią rozwiązać.

Przede wszystkim serwisant zdalnie nie jest w stanie rozwiązać problemów stricte sprzętowych . Spalenie się podzespołu, ewentualna awaria układu chłodzenia, czy też awaria podzespołu, muszą być rozwiązane jedynie w sposób tradycyjny. Co jednak ważne, zdalnie można poinstruować osobę, w jaki sposób wymienić dany podzespół, lub sprawić, aby później prawidłowo działał.

Najbardziej istotne jest to, że firmy, które decydują się na zdalny serwis sprzętu, mogą liczyć na ciągłe monitorowanie. Tym samym nadzór nad prawidłowością jego działania. Jest to ogromna korzyść, której często firmy zwyczajnie nie doceniają, a która gwarantuje efektywność działania całego systemu komputerowego w firmie.