Odkąd internet stał się nieodłącznym elementem każdego domu, dostawcy usług walczą o nasze zainteresowanie. Często licytują się w swoich ofertach na parametry swoich usług. Reklamy przepełnione są liczbami, które wciąż dla wielu klientów nie są zbyt zrozumiałe. Z tego względu serwisy laptopów zgłaszają wiele przypadków, kiedy klienci są bezradni i proszą ich o pomoc. Jak sprawdzić, czy to co obiecuje nam usługodawca pokrywa się z rzeczywistością? Jakie mogą być przyczyny tego, że nasze połączenie jest wolniejsze, niż to zawarte w umowie z operatorem? Co wpływa na prędkość i jak najprościej jest ją zmierzyć?
Jak sprawdzić szybkość internetu?
Pomiar szybkości internetu nie jest trudny, a jego wykonanie ogranicza się do kilku kliknięć. Aby sprawdzić prędkość wystarczy przeglądarka internetowa i chwila naszego czasu. Z pomocą przychodzą nam portale, oferujące darmowy pomiar prędkości naszego łącza. Poniższe strony oferują tzw. speed test, czyli nic innego jak kontrolę szybkości połączenia. Do najbardziej popularnych serwisów i zarazem rekomendowanych przez nas zaliczają się strony takie jak:
Oprócz tych stron, w sieci znajdziemy również wiele innych, które z taką samą dokładnością zmierzą parametry połączenia. Zaprezentowane powyżej są najpopularniejszą opcją wybieraną przez użytkowników, ze względu na intuicyjność i polską wersję językową.
Jak prawidłowo sprawdzić szybkość internetu?
W celu uzyskania rzetelnego wyniku, który odzwierciedla prawdziwy stan połączenia, należy zastosować się do kilku kroków.
Po pierwsze należy dokonywać pomiaru na urządzeniu, które jest połączone bezpośrednio z modemem, za pomocą kabla. Pomiary dokonywane na urządzeniach bazujących na sieci WIFI będą wykazywały niższą prędkość. Dzieje się tak ze względu na liczne czynniki zewnętrzne, jak zakłócenia, lub odległość od modemu.
Przed dokonaniem testu należy uruchomić ponownie komputer i zamknąć wszelkie programy, które działając w tle spowalniają łącze np. Skype, czy aktualizacje wszelkich programów.
Co może wpływać na obniżenie prędkości połączenia internetowego?
Oprócz winy operatora, który nie zapewnia usługi określonej w umowie, często za problem z połączeniem internetowym odpowiada użytkownik, a konkretniej jego sprzęt. Najczęstsze przyczyny problemów z połączeniem to:
Zbyt słaby komputer, niedostosowany do danego połączenia internetowego np. —przestarzała karta sieciowa, zbyt wolny dysk, mało pamięci operacyjnej, router o częstotliwości 2,4 GHz, która jest uniwersalna (funkcjonują na niej urządzenia takie jak np. telewizory czy smartfony). Dochodzi przez to do zakłóceń przez wirusy i infekcje komputera, które spowalniają funkcjonowanie podzespołów i przekładają się na prędkość połączenia.
Pogotowie komputerowe Warszawa
Nasz serwis laptopów Warszawa prowadzi kompleksowe usługi związane z serwisem i naprawą komputerów. Problemy tego typu zdarzają się bardzo często, a my oferujemy szybkie i skuteczne rozwiązanie problemu. Ze względu na duże doświadczenie i kompetentny zespół oferujemy pomoc w rozwiązywaniu problemów z połączeniem internetowym. Nasze pogotowie komputerowe w Warszawie jest gotowe rozwiązać każdy problem.